Torsdag

Ingen konfirmation idag och gud så skönt! :)
Fast det är ju läger till häljen så det kmr väl ikapp ><

Idag slutar jag klockan fyra, kommer alltså hem vid fem. Då ska jag äta nått snabbt och sen skynda ut och rida. På schemat hade jag skrivit 'Styrka med Tobbe', så jag sätter väl upp ett antal stuts och köra lite sånt :)
Sen får jag väl borsta av Exando lite, sätta på benskydd och träns och rida ut en sväng med honom också :)



Gårdagens ridpass.

Igår red jag dressyr med Tobbe. Och istället för att rida på det jag brukar (tvådelat med fasta ringar) så red jag på pessoat. För jag tycker att när jag rider med det 'vanliga' så får jag hålla så hårt i tygeln för att han ska gå stadigt i formen, lite för hårt.
När jag rider på pessoat så behöer jag bara hålla handen stadig och krama lite då och då, fast då känns det som att han bara böjer halsen och fuskar med bakbenen. Så idag när jag värmer upp så rider jag på pessoat igen men med mer skänklar, så får vi se hur det går.
Åter till gårdagens ridning. Jag satte upp två små kryss med 14 meter mellan och red på 3,4 eller 5 galoppsprång. Sedan satte jag ut flera små kryss lite hur som helst på banan så jag får träna på att se avståndet. Jag tycker faktist att jag blivit mycket bättre på det och även om jag kmr fel så hoppar Tobbe ändå :)



Oj, nu måste jag springa till bussen!
Hejsvejs!

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0