Dagens ridpass

(Varför jag inte är hemma förräns nu, klockan elva, får ni svar på längre ner xD)

Jag åkte till Marie runt halv sju och så gick vi ut och red. Igår vilade hästarna så idag var dom såklart superpigga! Exando var väl inte så överdrivet, men det blir han väl aldrig :P Iaf så tog vi en längre tur så Tobbe skulle bli av med lite överenergi. Även om vi klättrat lite och galopperat mycket så fick jag inte Tobbe lugn den sista biten vi galopperade heller, så när vi kom hem tog jag några varv på åkern bara för att få tillbaka den där lugna och avslappnade känslan. Iaf så gick han riktigt fint där! Lugnade snabbt ner sig och jag gjorde endel övergångar med mycket av alla gångarter. Då kändes han väldigt lydig och fin! Sen gjorde jag några galoppombyten och det gick verkligen helt klockrent! Idag gjorde han ett helt klockrent byte så jag typ satt och skratta för det kändes så bra! haha :) 


Sen när vi hoppade av och började ta av dom allt, upptäckte jag att ett frambenskydd lossnat. Amen suck! -.- Iaf så tog jag mopeden och Marie gräsklipparen, haha och så åkte vi iväg och skulle titta där jag trodde det lossnat. Men gräsklipparen gick så sakta så vi sa att vi testar och ser om mopeden orkar dra båda två (det är en gammal moped jag åker runt på) och det orkade han! Iaf när det inte va allt för brant ;) Iaf så hittade vi inget beskydd där så vi åkte tillbaka då det hände en liten olycka. Vi åkte i en nedförsbacke och Marie hade typ hand om bromsen och hon tyckte inte att det hände något så det blev lite panik-artat där så vi salddade och välte! Så med ett väl tvättat och omplåstrat skrapsår på armen och en stor bula på huvudet kom jag äntligen hem ;) Dock har jag bara tre benskydd :/ Hoppas vi hittar det imorgon!

Nu ska jag verkligen sluta skriva, för detta blir allt jobbigt för den som ville läsa! :P
Sängen väntar!



Finaste, duktigaste, bästaste (L)

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0