Dagens ridpass.

Nu har jag kommit in igen från dagens första ridpass!
När jag kom ner kom jag ju på att alla andra saker är kvar hos Marie! Så jag fick ta hoppsadeln och pessoa-bettet. Fast jag bytte och satte tygeln i den vanliga bettringen liksom, så det blir lite mildare iaf!
Iaf så gjorde jag som jag skrev tidigare, en massa övergångar och tempoväxlingar. det kändes rätt så bra men han va nog lite på 'orkar-inte'-sidan idag, för jag tyckte han stretade imot ibland. Men iaf så gjorde jag också skänkelvikningar och tänkte på att bara ta det lungt och hålla stadigt på ytter och bara trycka med innerskänkeln och jag tyckte att det funkade rätt så bra nu! Han flyttar inte över riktigt så mycket som jag vill, men vi är påväg framåt! :)
Även öppnorna och slutorna kändes bra, galoppombytena är bättre än nånsin och förvänd känns lugn och stadig :) Sen red jag ju pogrammet också. Allt känns bra, förutom efter 'fri skritt'. Där verkar det som han vet att det snart kommer en galoppfattning och det gör att han springer iväg lite i fattningen, det blir inte så lugnt och avslappnat som jag vill ha det. Får träna lite på det imorgon. Annars känns det som vi är förberedda inför våran första dressyrtävling tillsammans, min första över huvud taget! ;)
Sen satte jag upp ett litet hinder i 'slutet' av banan liksom, så det blev en lång anridning för det är det jag har svårast med. Iaf så kändes det väldigt bra och det flöt på bra så i slutet satte jag upp det på det högsta hålet. jag lite osäker och när jag blir det tar ihop honom och klämmer in så många galoppsprång som möjligt, så det blir omöjligt för honom att hoppa -.-' Men jag skärpte till mig, la upp tempot och fick ett perfekt språng och jag lovar, Tobbe va en bit över ;) (hindret va 115 cm då)

Oj, va mycket text det blev! :p haha


(120cm)

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0