Dagens ridpass

Tobbe.

Tobbe red jag på förmiddagen, runt tolv. Det va ganska grått och mulet ute men väldigt lagom temperatur så jag tyckte det passade bra med en skogstur :) Han va mycket lugnare idag, dels för att vi va ensamma, dels för att jag hade tygeln i den lilla rungen idag. Han drog iväg lite och blev lite väl het och stressad när jag fattade galopp ur skritt på ett ställe där vi brukar galoppera, men det va inte svårt att få honom lugn och avslappnad igen sen så :) Och nästa gång jag fattade ur skritt kändes det jättelugnt och bra :)
Iaf så skrittade jag ganska mycket både i början och slutet av turen så det tog väl typ 50 minuter, annars brukar det väl ta knappt 40 :p Iaf så hade jag ju bommarna framme så jag tänkte att jag kan ju ta några varv på dom och se hur det känns idag. Gjorde också den där andra övningen med tre bommar/småhinder i en halv cirkel. Idag kändes han väldigt bra! Lyssnade bra och va mycket lugnare, samtidigt som jag kände att han hade tryckte kvar :) Jag fick in båda 3 och 7 galoppsprång mellan bommarna där det är 'normalt' med fyra lite långa språng så han lyssnade bra både fram och tillbaka! Så det blev väl ungefär en timmes långt pass idag :)

Snart ska jag gå ut och rida Exando också, tänkte klättra med honom idag. Jag får passa på medans dom är här i Metbäcken, det är så bra klättrings-backar här :P


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0