Dagens ridpass nr. 2

Exando red på åkern med idag. Började forman och sådär i skritt och sedan i trav. Gjorde endel övergångar och tempoväxlingar, några skänkelvikningar och några öppnor som uppvärmning. Sen gjorde jag en annan övning med ökad galopp-skritt-galopp-volt-ökad galopp-skritt osv. Det gick bra, fast han har svårt att bryta av från galopp till skritt direkt :p Däremot har han inga problem att fatta galopp från skritt och det är ju bra! ;)
Sen hoppade jag iaf lite, jag gjorde två stöd förut också! Supersnygga blev dom, haha!
Hur som helst, Exando hoppar ju bra och jag tyckte att jag såg och tog beslut bra! Tänkte extra mycket på att inte "släppa" när jag länger ut och även att jag inte ställer höger/ drar i höger tyglen. Iaf så nöjde jag mig när det kändes bra och jag tror faktist att Exando också tyckte det räckte ;)


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0