"Fyllegång"

Detta är en bra övning man kan göra på framridning både hemma och på tävling (om det inte är för trångt). Övningen ser ut typ såhär:



Det ska föreställa små serpentiner :p
Man gör dem efter en långsida. Det man ska tänka på är ju att alltid ställa om i svängarna. När du gör det här så får du arbeta åt båda hållen och gör så att hästen blir liksidig.
Den här kan man alltså gör hemma eller också på tävling. Vill man kan man ju lägga till avbrott emellan. Då blir det extra jobbigt för både häst och ryttare.

Kommentarer
Postat av: Sara Jansson

sv; Jag tror att man går in på Mitt Konto och sen hittar du nog :) jag är lite dålig på att förklara xD säg till igen om du inte hittar så kan jag gå in o kolla igen :p



Tack kul att höra :D

2010-08-12 @ 22:52:42
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0