Hoppträning

Nu har jag kommit hem från träningen och det gick bra idag! :) Tyvärr va det slut på ström i kameran så ingen film :/
Precis när vi skulle åka och jag packade in sakerna i bilden upptäckte jag att jag inte hade hopptränset här, så jag fick ta uterittstränset med pessoabettet. Det gjorde inte så mycket, det blev ju bara lite skritt igår så han va piggare än vanligt idag :p
Men iaf så hoppade vi en tre-kombination, en linje med sex galoppsprång, ett räcke som man kom rätt snabbt till sen till en oxer som stod lite 'gömd'. Och så ett kryss. Allt gick finfint tyckte jag, sen när vi hoppade banan på typ 1 meter så blev jag lite osäker på kombinationen, som jag brukar bli, så vi kommer lite bromsandes in, lite sakta, så jag får driva på som en idiot för att han ska nå fram. Så jag fick ta om den + oxer innan. då låpg hindren på 1,10 cm. Det kändes inte som något problem, jag hade bra fart i galoppen och vi kom bra. Och så drev jag på ganska mycket i svängen fram till kombinationen så jag inte skulle tveka och då blev det mycke bättre :) Jag tror inte att han (Tobbe) va i en enda bom under hela träningen! Och stannade aldrig heller! Han känns mycket säkrare nu förtiden tycker jag! :)


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0