Reslutaten

Äntligen hemma efter en lång helg! Men roligt har vi haft :)
Tänkte lite snabbt berätta hur det har gått, för maten väntar! :p

Lördag, hoppning L:C 4 fel

Han kändes rätt så seg och trött på framridningen och stannade en gång på ett räcke för att jag bad honom hoppa av stort och det gjorde han inte..
Iaf så inne på banan kändes det bra, kom bra till typ alla hinder och så! Fast han kändes ändå kanska loj.. iaf så på hinder nummer sju stannade han! Det var en oxer som jag upplevde stor för att vara 90 cm, men iaf. Jag la honom för stort och då stannade han. Men som sagt kändes allt annat bra och han tvekade inte på muren och eller så :)

Lördag, hoppning L:B 4 fel
I den klassen va det bedömning A1:a.
Nu kändes han mycket piggare och var riktigt taggad! Allt gick fin fint fram till kombinationen (2 galoppsprång mellan). När jag tittade på filmen ser jag att jag rider in alldeles för sakta och jag driver inget mellan heller så han når inte fram. Men han försöker ändå och hoppa men river ändå. Sen flöt det på bra :)
I omgång två kändes han nästan ännu bättre! Hindren va verkligen maxade, men det verkade inte vara något problem :) Iaf så var han riktigt pigg nu och hade en massa energi! Jag la honom för stort på ganska många hinder faktist så han la in ett extra och gjorde kråkhopp istället :p (syns allt för väl på filmen). Iaf så flöt det på bra men han tittade lite på hindret han stannade på i L:Cn så jag fick banka till honom lite :p Men vi kom runt nolla, dock hade vi för dåligt tid så vi fick ingen placering, tror vi kom 6a av 17 starter :)

Söndag, dressyrdebut, L:C1
Han visste så väl att det var dressyr idag och inte hoppning! Så himla fin han var på framridningen alltså! Verkligen helt underbar att rida (Mamma filmade lite så jag kan ladda upp den)! Det va bara en clear round så jag hoppades att vi skulle på 60 %! Det kändes bra, fast han tog två steg framåt i halten.
Jag trodde faktist inte att jag skulle få så mycket poäng, men vi lyckades få 69,2 %! Det va bäst reslutat av d-ponnyarna :) Jätteroligt, verkligen! Så nu blir det att starta dressyr framöver ;)


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0