Dressyr

Tobbe va mycket mjukare idag :) Kom på att mamma ju har sporrar som kanske va lite större än mina, så jag lyckades trycka på dom på vinterstövlarna, så det underlättade lite :)
Började med och rida igenom och ställa och böja. Han lyssnade bra, men va lite nervös, på ett vis, efter de läskiga ljuden :p Men han lugnade ner sig och koncentrerade sig bättre efter ett tag :)
Tänkte mycket på sitsen; Släppa ner innerskänkeln, inte dra upp hälen, känna båda sittbenen, inte böja huvudet/överkroppen, inte bli för spänd i armarna osv. Ganska mycket och tänka på, men jag tyckte det kändes rätt bra!
Sen avslutade jag med en serie med bommar och två små kryss/räcken. Hade två galoppbommarna först, sedan ett räcke, två galoppbommar till, ett räcke och ännu en galoppbom. Jag har tyckt att han drar ner huvudet lite efter hindren och drar iväg lite, så den där övningen var bra för både Tobbe och mig :) I början hoppade han så stort över och drog lite så det blev lite otakt med bommarna mellan, men när jag satt upp mig bättre och höll igen lite mer så kändes det bra! Då tog jag bort bommarna och skulle se om Tobbe väntade bättre på mig och det gjorde han. Så nu är jag nöjd ;)



Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0