vetrinär och mycket mer

Idag var vi till vetrinär till Karlstad med Tobbe. Skulle bara kolla honom, så han inte hade någon "små-skada". Skulle också kolla hostandet och ett öga som sett lite irriterat ut.
Hade tid vid två så jag missade slöjd och teknik och också teknikprovet.. jaja, mer tid till och plugga gör väl inget :p
Vetrinären gjorde iaf böjprov och det såg väldigt bra ut för hans ålder, så det känns skönt :)
Hostan beror antgligen på att hö:et inte varit jättebra, och äldre hästar skulle tydligen va känsligare. Han sa att det va ganska vanligt, så vi ska kolla noga och kanske blöta det innan vi ger dom.
Ögat tyckte han inte såg konstigt ut. Tobbe är ju "vit" i pigmentet i ögat, därför har vi tyckt det sett irriterat ut, eftersom det blir så tydligt liksom, mot en häst som är svart :) Så det kändes skönt och inte behöva oroa sig för det! :)
Nu ska han iaf ha vila i 3-4 veckor. Så nu ska jag försöka lägga ner mer tid på Exando och skolan. Plus att jag får komma ut och gå endel -Tobbe ska ju skrittas iaf- och det är ju bra. Ska bli lite roligt och se hur han är  när jag sätter igång honom igen.. Han får ju överskottsenergi av att bara stå en dag.. :p





Fredag imorgon och då ska jag passa Julias hund, för hon ska på idol finalen. Tror ni jag är avundsjuk eller?! se Jay live... OMG, what a feeling! ;)


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0