Dagens ridpass.

Tobbe.

Tobbe va superfin idag! Tog som sagt en liten runda först, för att han inte skulle va så pigg till dressyren. Sen gick jag ut på en åker med honom. Först trodde han att han skulle få springa men så styrde jag in honom på en volt och vips!, så blev han jättefin. Det är något jag gillar med Tobbe, han ställer om sig så fort.
Iaf så galopperade jag lite, gjorde lite galoppombyten som funkade så bra! Även den förvända galoppen känns lite mer samlad än den gjort förut.
Sen gjorde jag även ett par skänkelvikningar åt varje håll och de känns så mycket bättre nu! Visst är de inte bra än, men vi är på god väg :) Sen tränade jag även lite på galopp-skritt-galopp-halt-galopp och gud så lydig han är! Han förstår direkt vad jag menar bara av att jag sätter mig lite tyngre i sadeln. Utbildad ponny=fantastisk kul! ;)
När jag kände mig nöjd lät jag honom öka farten lite längs åkern. Sen kom jag hem och övade lite med bommarna. Och fastän vi kört insentivt ganska länge då var han busig och pigg ändå! Haha, hoppade över bommarna ;)

Exando får sitt pass lite senare, efter besöket hos kusinen :)



Tänk, snart är det vinter igen! :(

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0