Dagens ridpass

Mamma kom förut runt tre och då gick vi ut och red en sväng. Vi tog den "vanliga" rundan i skogen, alltså ingen klättring idag. Jag får ta det en annan dag ist.
Iaf så va Tobbe såklart pigg men inte lika som han brukar när vi är ute med honom! Jag tycker han har blivit mycket lugnare -särsillt i galoppen -på senare tid och det är ju bra :) Han vi inte alls lika stark och drog inte i galoppen som han brukar. Något som har hjälpt mig endel på sistone när vi är ute och galopperar så är att jag lyssnar på takten i frambenen. På så sätt märker jag bättre om han ökar och kan liksom hålla bättre koll, känns det som :)

Den "vanliga" rundan är väldigt rolig att rida, även om vi oftast rider den när vi är på uteritt. Kortfattat är det mest stigar och lite smalare skogsvägar utan trafik. Det varierar ganska mycket på underlag. Ibland är det en fin jämn skogsväg där man kan springa på lite, sen är det lite rötter och så ivägen så hhästarna får träna på att lyfta på benen och titta vart dom sätter ner hovarna, sen är det lite upp och ner och diken man kan hoppa över, snäva svängar som är superroliga att galoppera genom :D Och på ett ställe är det stubbar på sidan av "stigen" (lite bredare än en stig), så där tänker jag att det ligger en bom över så får jag träna lite på att se avstånd också ;) Man kan träna på nästan vad som helst när man är ute i skogen och rider, sånt som man inte tänker på! :)


En gammal bild från en träning i våras. Hans fina frambensteknik syns väl på denna :)

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0