Dagens ridpass.

Tobbe.

Tränade dressyr med honom idag, som jag skrev förut. Började först och hoppa lite på de små hindren och se till att ha kraft i galoppen och det kändes bra! Sen tränade jag endel på övergångar med många halter. Jag tycker han blir lite hård i munnen med det bettet, fast i och för sig blir han ju bättre och bättre ju längre vi tränar så :) Iaf så gick vi bort på en större åker där jag tänkte rida igenom dressyrpogrammet. Jag lät honom springa av sig lite innan på pkern men det borde jag inte gjort, för han blev jättehet av det. Så efter 'fri skritt' är det ju trav och sen galopp rätt så fort och när jag gjorde galoppfattning bara rusade han iväg så jag gjorde om allt och då började han töla så som han brukar, vägra gå åt det hållet och bara bocka och töla och försöka springa hem -.-' Jag hade ju spö med mig så jag piskade till han ett par gånger och fick honom lugn. Sen va han snäll och gick åt andra hållet och sen skötte han sig perfekt! Stressade inte i galoppfattningarna utan väntade på mig :) Det är min pojke det ;)


Jag har nyss varit ute och gått med Pluto också (en längre tur nu, tog bara en kortis imorse) och nu ska jag gå och rida Exando :)



Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0