Dagens ridpass.

Tobbe.

Red som sagt dressyr idag. Hade det 'vanliga dressyr-bettet' (Tvådelat med fasta ringar). Och sp hade jag även med spö för ch se om det blev någon skillnad. Det gick inte så bra till en början. Tobbe blev stressad (av spöet tror jag) så jag tog bort det. Han var väldigt stark och försökte komma undan genom att trycka mig utåt med bogen och 'hålla i bettet'. Och när jag väl kom åt honm började han sparka bakut och vägra gå på volten igen. Till slut fick jag honom iaf ut på den lilla skogsvägen där jag satt upp ett pr hinder. Så han fick springa sig lite törtt där. Sedan gick jag och hämtade spöet och fick honom till att gå på en annan åker. Då blev det mycket bättre! han var fortfarande lite stark och lite stressad, men i slutet gick han väldigt bra i galoppen! Traven sprang han på lite för mycket men även där lugnade han ner sig mot slutet.

Nästa gång jag tränar dressyr ska jag minsann ha pessoabettet på honom och se om det hjälper. Jag tycker faktist att han går mycket bättre på det.

Nu ska jag åka och bada lite för det är varmt och skönt ute!
Exando får nog vila idag. Det är för varmt att rida nu och senare ikväll skulle vi hälsa på en utav mina systrar.


Gammal bild.

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0