Dagens ridpass nr 2

Exando.

Red Exando här på åkern. Gjorde typ samma som jag gjorde med Tobbe, alltså försökte få mer tryck i galoppen. Det va mycket svårare på Exando eftersom han är ganska svår att få taggad :p Iaf så tog vi några språng på de små hindren vilket gick bra. Sedan tränade jag lite mer dressyr. Gjorde sidvärts/öppna/sluta efter långsidorna. Öppna gick bra men sluta va lite svårare, dock blev det bättre efter vi gjort det ett par gånger.
Sen satte jag upp hindren och i slutet hoppade vi en liten banan med 5 språng (endast räcken) på 115-120 cm och det gick prima :) Hoppade bara lite eftersom han är ganska gammal - 21 år! :p

Klockan är nu halv elva och jag ska gå till sängs!

Men just ja! Jag red ju med solglasögonen för första gången också! Solen hade dock redan gått ner, men ändå :p De va väldigt bekväma och satt på plats bra :) Och så är dom ju rätt så snygga också ;)


Exando

Kommentarer
Postat av: Rosanna Zimdahl

sv joo :) de svåra är bara att ge henne godis för hon kommer aldrig x) men jag förstår vad du menar!

2010-07-28 @ 23:50:28
URL: http://hastdiggaren.blogg.se/
Postat av: N

SV: Tack :D

Det är super :)

Är det dina hästar på headern? :)

2010-07-29 @ 00:01:30
URL: http://blackijacki.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0