Flughuva - ett måste!

Nu på sommaren när det är så mycket flugor, bromsar, knott och andra insekter som biter hästarna är flughuva verkligen ett måste! I början av sommaren hade vi ingen flughuva på Tobbe så p.g.a att knott hamnade i hans öga fick han en infektion och vi fick behandla med typ en salva han skulle ha i ögat.
Men igår när jag kom dit hade det regnat och det fortsatte det göra, så jjag tog av huvan och hängde den på tork. Och när jag hälsade på dom imorse var Tobbes ena öga så svällt att han knappt såg nått! Så imorgon får mamma ringa vetrinären.. :/
Så jag råder alla att alltid ha flughuva på hästarna!


Det finns olika sorter, dessa är alla från Hööks:



Denna använder vi till Tobbe. Och jag tycker den är super! Funkar dock inte på Exando som ofta rullar/kliar av sig/har sönder den.


Så till honom köper vi en lite 'hårdare', det blir nog antingen denna:

(gillar dock inte att öronen inte har något skydd).


..eller denna (troligen blir den denna):




Vi ska även köpa ett flugtäcke till Tobbe. Exando har redan ett och det är också en jättebra sak att använda på sommaren. Förut har vi inte haft något täcke till hästarna men nu i sommar köpte vi ett till Exando som blir helt uppäten av bromsar och knott och han har knappt ett bett på hela sig!

Detta tror jag vi köper till Tobbe, från Hööks:



Blir era hästar ätna av bromsar och sånt?


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0