Hästar på rymmen

Idag vaknade jag av att pappa kom in och berättade att hästarna var på rymmen, igen..!
Som tur var hade jag redan vaknat och låg nu och drog mig och orkade inte somna om.
Och nu var det ju bara att gå ut och ta in busarna i hagen igen!
Som tur är har vi en stor åker med gräs som går upp till magen på hästarna så man
behöver inte gå så långt iaf :) Och så är båda två riktiga godisgrisar så man behöver bara
ta lite kraftfoder i en hink så kommer de som ett spjut! haha :)

Något jag nu märkte mer än nånsin var att när man går upp så tidigt
(kvart över 6) så hinner man med så mycket mer under dagen! Jag har
liksom redn ätit frukost och suttit här i en timme så jag börjar bli trött på det.
Och nu är klockan liksom kvart i åtta! Så jag tänkte ta mig ett träningspass
nu innan det hinner bli sådär stekande hett, men nej, jag är förklyd! :(
När man äntligen fått lust till att träna blir man sjuk. Så himla typiskt!
Jag får väl helt enkelt ta mig en ridtur istället :)

Idag ska jag ju då som sagt rida. Tobbe får ta sig en kort uteritt och sedan kör jag lite över
bommarna. Exando får nog komma ut nu på morgonen (när det är svalare) för han ska få
sig ett lite jobbigare pass idag. Antingen blir det en uteritt med mycket galopp eller med
mycket klättring. Vi får se vad jag känner för. Sedan ska jag åka till Metbäcken och hämta
lite saker jag behöver inför häljens tävling, bl a shampo-flaskan. Tobbe ska nämligen duschas
sedan :] Sedan ska jag också putsa och packa allt inför imorgon och söndag.
Något som var väldigt bra var att det fanns en spilta över så vi tog den! Nu slipper vi åka
med transporten och hästen så mycket och det är ju positivt, både för oss och för Tobbe :)

Sen ska jag tydligen till kläggen och bada också :) Sara skulle komma upp idag igen så
det blir fullt upp idag! :)


Oj, det blev ett långt inlägg det här :p


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0