Hoppträning

Träningen idag gick bra :) Vi tränade mest på snäva, typ omhoppningssvängar. Hoppade i ett 'S' först med svängar och så sen hoppade vi bara rakt och det gick bra :) Sen hoppade vi en liten bana och det gick super tycker jag! Hoppade dock inte så högt, vi var tre styckna som tränade idag - Jag, en b-ponny och en c-ponny. Men jag kom bra till hindren och det flöt bara på.
Men jag måste verkligen få ett mycket bättre tryck i galoppen för att kunna hoppa högre! Så jag fick träna på det på slutet mot ett högre räcke. Kom på det tre gånger och sista gången kändes det bättre. Imorgon, efter eller före passet tänkte jag låta honom springa på åkern så han blir på hugget, sedan ta ihop honom men bibehålla trycket och jobba lite på småhindren. Det borde funka.
Skriver väl mer om det imorgon :)


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0