Uppdatering.

Torsdagen:

På torsdag fick båda hästarna vila, eftersom jag var tvungen att hjälpa till på en fotbollsmatch som slutade halv nio..



Igår:

Igår va det skolavslutning som slutade 20 över 9! Så jag hade hela dagen på mig. Så jag gick ut med Tobbe. Som jag sa så frågade jag Amanda om jag kunde rida dit och hoppa lite, och det gick bra. Men eftersom Tobbe endast skrittade på tisdag och sedan stått onsdag och torsdag var han väldigt pigg! Så på uppvärmningen bockade han och tyckte det verkade mycket roligare att vara i hagen och busa med dom andra två hästarna!
Iaf så började jag hoppa på två hinder med 3 galoppsprång emellan. Gjorde två vändor, sen höjde jag och skulle hoppa igen. Men det ville inte Tobbe. Och pigg som han va började han bocka och ha sig igen. Och utan väst hade jag ingen lust att kämpa emot. Så jag gick ut på grusvägen och lät honom galoppera av sig en ganska bra bit. Sen gick jag och hoppade två vändor på 1 m och det gick bra. Sedan höjde jag och så började Tobbe bocka och vägrade gå mot hindren. Så jag tog en tur till i galopp och hoppade sen på 1,10 som gick jättebra :) Så nöjde jag mig med det sen. Herregud så mycket energi den ponnyn har!
Tråkigt nog regnade det hela tiden och även hela kvällen/natten/morgonen. Men men, vi överlever väl :) Fast solen får gärna komma till Karlstad imorgon, eftersom det äntligen är tävlingsdags igen! :D


Idag:


Idag ska jag gå ut och ta en lagom ridtur med Tobbe, kanske mamma följer med på Exando också :) Men vi väntar nog ett tag och hoppas att regnandet avtar.


Imorgon är det ungefär 75 starter innan mig så vi behöver inte åka så jättetidigt, skönt! Jag ska som sagt starta 90 & 100 cm. Usch, nu blir jag nervööös!

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0