Dagens ridpass.

Tobbe.

Jag tänkte ju rida dressyr idag och sedan hoppa lite på fyra små kryss jag satt upp till en liten bana. Men igår hade ju Tobbe vilodag och självklart var han jättepigg och kunde inte koncentrera sig. Direkt jag lättade på handen rann han iväg och han lyssnade inte alls på sitsen eller benen så jag slutade ganska fort med det och gick direkt på hindren. Så idag har jag lärt mig att inte lägga ett dressyr-pass efter vilodagen.
På hindren fick han sträcka ut lite och efter att ha hoppat runt lite så blev han lugnare och jag kunde fortsätta med dressyren. Då gick han riktigt bra! Skänkelvikningarna, särsillt undan höger, kändes väldigt bra. Vänster skänkeln tar han lite dåligt så det får vi jobba med. Formen kändes bra och jag tyckte att jag 'satt med' bra i traven nu också :)


Exando.

Jag började med lite dressyr med Exando. Det är faktist inte ofta jag tränar dressyr med honom, jag vet inte varför. För det är faktist riktigt kul, då måste jag jobba mer än jag behöver på Tobbe.
Sen hoppade jag även lite över kryssen, och shit va kul det var! Han drog till hindren så han kunde kraschat :P Sen kom mamma ut och satte upp dem lite och då blev det ännu roligare! Även om han var trött så drog han som bara den till hindren! Det märktes att han inte fått hoppa på länge. Det känns verkligen bra när Exando är pigg och vill 'arbeta', det händer nämligen inte så ofta ;)




Andra saker jag vill säga innan jag lägger mig:


När jag kollade inkorgen idag, hade jag fått en mail av Tobbes förr-förra ägare :) Riktigt kul när man får kontakt med folk som har haft pållen innan mig :)

Jag och mamma tvättade Tobbe förut, så nu skiner han igen! (Även om det inte var mer än fyra dagar sen vi duschade honom så var han jättelorigt ändå).

Jag har putsat och packat det mesta till tävlingen imorgon.
Även fast det ska bli uselt väder så är jag (och Tobbe verkade också va det) jättetaggad!! :D



Det får bli en bild på Tobbe och en på Bosse :)


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0