Dagens ridpass.

Eftersom jag och mamma ska till Karlstad och shoppa imorgon (ingen skola, JIPPIE! :)) så är jag inte säker på att jag hinner rida, så därför tog jag hoppasset idag eftersom jag inte hinner på torsdag.

Tobbe.


Banan såg ut såhär:



Det var väldigt varmt (och skönt) idag så Tobbe kändes till en början väldigt seg och han verkade inte ha någon ork alls. Men när vi kom igång med hoppningen blev han på hugget och hoppade riktigt bra! Jag började hoppa banan på en låg höjd, sedan höjde jag mer och mer och till slut låg hindren mellan 105-110 cm. Tobbe bjöd bra på hindren och lyssnade. Och faktist tror jag vi kom rätt till hindren varje gång (y).
Sen satte jag upp b-hindret i kombinationen på 115 cm. Jag kände att Tobbe tvekade en aning, men jag var beredd på att han skulle behöva hjälp över så jag smackade och vi tog det med :)
Han slarvade lite på ett räcke där. Det kändes som att han blev för flak i hoppet.. Jag får nog rida i en rundare och mer kraftfylld galopp.

Häromdagen fick jag reda på att en tränare som Sofia (Tobbes förra ägare) tränat för, sagt att Tobbe kan gå 140 hoppning. Det känns ju lite tveksamt just nu men .. vem vet? Han har en riktigt fin teknik, så 120 ska han nog fixa iaf :)

Nu ska jag plugga! ><

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0