Dagens ridpass.

Tobbe.

Red i ca 25 minuter på banan idag. Gjorde en massa övergångar tills det kändes bra och så. Sedan gjorde jag lite olika övningar med bommar jag lagt fram. Började med att trava över en cavaletti-serie, sedan galopp direkt efter och in över bommarna där man ska variera antalet galoppsprång, sen skritt efter det och flytta sidvärts. Det kändes bra, Tobbe var mjuk och fin men blev lite stark i galoppen.




Exando.

Exando hann jag rida idag också, det var väldigt bra för han lägger på sig direkt om han inte får röra på sig.
Jag täcknte ta ett dressyrpass med honom också, men jag var ganska trött efter att ha ridit Tobbe så jag slängde mig upp barbacka och gick ut en liten sväng och lät honom springa av sig lite :) Det tyckte han va skönt, för han hade massa energi! :) Och nu när jag tänker på det, så hostade han inte en enda gång (y)


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0