Dagens ridpass.

På tävlingen idag regnade det hela tiden och blåste iskallt. Och jag fick stå och sälja godis ute utanför tävlingsbanan. När det var klart var mina händer och mina läppar blåa! Usch så kallt det va! ><. Sen åkte vi iaf till Isak och var där ett tag innan vi åkte hemöver. Då hade det slutat regna och solen tittade fram när jag skulle rida!
Idag körde jag lite hoppning med Tobbe. Hade satt upp en tvåhinders-kombination med två galoppsprång imellan, ett snett räcke med fem galoppsprång ner till en oxer och så ett räcke uppåt igen. Det gick bra, men jag tyckte att Tobbe var lite slö i frambenen och drog med sig några bommar ner när det blev högre. Fick även ett par stopp när det blev helt fel i tvåhnders kombinationen, men det var endast mitt fel. Sen fick vi också några riktigt bra språng så jag är nöjd :) Nu ska jag bara träna med galoppbommar under veckan, ta ett par språng på lördag och så hopptävling på söndag :) LÄNGTAR!

Imorgon är det osäkert vad som händer, pappa kanske inte kunde följa med och vi behöver någon som är lite mer 'kunnig' om fordon och släp och sånt så mamma vill inte åka utan honom. Kanske att vi åker senare på eftermiddan, men ja, vi får se.

Nu vill hästarna in och få kvällsmat!
Ha det riktigt bra.


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0