Gårdagens och dagens ridpass.

Igår (onsdag).

Jag trodde jag skulle sätta plantor, men så blev det inte.
Iaf så gick jag ut och gick en sväng med Tobbe, sedan hoppade jag upp och lät honom springa av sig lite :p
Sen red jag även Exando barbacka på banan. Började med lite dressyr som gick sådär. Det tar ett tag innan man får honom på tygel, men efter ca 10 min gick han riktigt fint :)
Sedan hoppade jag några gånger på de små hindren som stod framme. Det tyckte Exando va superkul så han drog som bara den till hindren ;) Sen kom mamma ut och höjde åt mig. I slutet låg ett av hindren på 1,05 och de  andra på kanske 90 cm. Faktist, så är det inte så svårt att hoppa barbacka som man kan tro. Iaf inte på en så snäll och duktig häst som Exando ;)


Idag (torsdag).


Idag hade jag konfirmation och kom inte hem förrän kvart över sju. Men när mamma redan var på väg ut så var det ju detsamma att jag också följde med ;)
Så det blev en uteritt för pållarna idag. Vi tog den vanliga rundan fast åt andra hållet. I början var Tobbe helt galen och när vi skulle trava galopperade han på sne eller travade sådär jättestort och jättefort som han kan göra -.-. Så när vi kom till en korsning (grusväg, såklart) så red jag ett tag där på en liten volt. Så otroligt lydig han är må jag säga! Även när han har stort överflöd av engeri.
Sen forsatte vi i galopp en bit och då blev han väldig stark och drog lite väl mycket. Men när jag vill bryta av är det aldrig några problem, så han är inte dum på det viset inte.
Sen, den sista biten som är en skogsväg, lät vi dem galoppera hela vägen, wihoo va kul! ;)
Exando hängde med riktigt bra också! och hostade bara en gång.


Imorgon ska jag bygga en hage i Metbäcken (ca 8 km dit) där hästarna står på grönbete under sommaren. Ååh, så skönt och få sova länge och slippa gå ut och mocka på morgonen :p

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0