Gårdagens ridpass.



Igår blev det rätt sent så jag orkade verkligen inte skriva.


Men iaf så gick jag väl ut med lätt ont i huvudet och började borsta hästarna. Jag och mamma skulle nämligen ut och rida när hon slutat, men hon var tydligen inte riktigt klar än. Så jag sadlade Tobbe och satte ner hindren som stod framme till småkryss.
Som uppvärmning körde jag lite skänkelvikning på den öppna sidan på volten, sen fattade jag galopp ur det och galopperade runt till andra sidan, där jag gjorde halt och kom sedan fram i trav direkt. Alltså lite lydnadsträning. Och Tobbe svarade direkt på alla hjälper, särsillt när jag flyttade, så det va jättebra :) Sen hoppade jag lite över kryssen, för att jag skulle få träna ögat lite.
Efter 20 minuter kom mamma och då gick vi ut och red. Tobbe hade blivit lite svett och lite trött och försökte vända hela tiden :p Men så fort jag tog tydlarna och satte igång i trav/galopp var det full fart igen ;)
Exando var väl normaltpigg som han brukar, han hostade några gånger men inte så farligt :)



Idag ska jag träna för Thomas med Tobbe :) Kulkul! Så för Exando blir det väl vila eftersom jag inte hinner, om inte mamma hinner då.

Nu måste jag göra mig iårdning; sminka, klä mig och lägga ner panodil i jackan!

Kommentarer
Postat av: Emma

Ha en fortsatt trevlig kväll

2010-05-04 @ 17:40:38
URL: http://emmagynning.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0