Dagens ridpass.

Tobbe.

Jobbade med bommar här på 'banan'. Hade galoppbommar och två små räcken med bommar på bestämt galoppsprång innan. Galoppbommarna hade jag lite för långt avstånd mellan, och tillsammans med för långa tyglar och stressad ponny blev det inte så bra. Så jag "tappade" rytmen och red allmänt dåligt. Så jag fick skärpa till mig och då funkade det mycket bättre :) Det andra gick också bra.


Exando.

Red ut barbacka med bara grimma och grimskaft :p Tänkte nämligen gå på gympa ikväll, så jag hade lite bråttom och tänkte att Exando är ju så snäll så ;)
Iaf så red jag den vanliga vägen, Exando hostade bara en gång och började faktist trava och sen galoppera av sig själv :)
Sen tog vi en genväg upp på landsvägen igen, och där va det ju absolut kolsvart, fast jag hade ju pannlampa. Men så skvatt Exando för något så jag nästan ramla av :p iaf så verkade det inte va något särskilt så jag fortsatte. Men så såg jag att det stod något där i får-hagen. Tänkte att det är väl (såklart) fåren, lyste på dom så att ögonen lyste och trodde att Exando såg dom. Men tydligen inte för när de rörde på, fick han typ panik och tvärvände! Jag hade ju inte en chans att sitta kvar, men lyckades iaf hålla i grimskaftet. Jag trodde att Exando skulle stanna och inse att det inte var något farligt, men det gjorde han inte och jag hade ingen lust att bli släpad efter en typ skenande häst och släppte :p Iaf så travade Exando uppför "den vanliga vägen" och jag skulle ju inte hinna ikapp honom, så jag fortsatte på genvägen. Som tur va så kom han gående och jag kunde andas ut. Men då kommer det en bil som inte ser Exando (jo, jag hade reflexer) och så börjar Exando dra sig ut mot vägen! Så bilen fick tvärstanna och då fick jag tag på Exando. Shit alltså, va mycket det kan hända på så kort tid!

Kommentarer
Postat av: Sofie

fy, det är så läskit när man ramlar av och hästen springer ut på vägen :(

2010-11-24 @ 20:51:16
URL: http://sofieocholivia.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0