Veredus benskydd

Veredus skydden tycker jag verkar väldigt smidiga och dom är väldigt snygga. Men det är ju så dyra! Kanske är det jag som är snål? Men jag tycker inte att ett par benskydd är värda 1300, även om dom är bra. Fast det kanske inte jag ska säga, som aldrig provat men det känns ju lite överdrivet. Finns ju också andra modeller som inte är lika dyra, men de är säkert inte lika bra heller så då kan man väl bara ta ett par vanliga från typ hööks? :)
Iaf, börjes har ju ett par som är väldigt lika Veredus skydden som kostar 195 kr. Dom köpte jag till Exando för ett tag sen, tyvärr va det ingen vidare kvalité så de är sönder nu. Men jag tycker ändå att det är bra att det finns billigare varianter!



Veredus Carbon gel senskydd,
1299:- här.





Veredus Olympic senskydd, 899:- här.



Börjes, 195:- här.



Något som jag dock inte gillar så mycket är knäppningen. Det är bra på sommaren, men på vintern så fastar det snö i hålen, så det blir svårt att få upp dom! Plus att man ofta är ganska stel och frusen i fingrarna efter ett ridpass i kylan, så det blir ännu svårare att få upp.

Kommentarer
Postat av: sofie

haha, jag skulle aldrig ge så mkt för ett par benskydd :p men tycker nästan dom från börjes va finare!

2010-11-07 @ 21:06:47
URL: http://sofieocholivia.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0