Dagens ridpass

Tobbe.

Åå så fin han va idag!
Märkte redan när jag gjorde honom iårdning att han inte hade lika mycket överskottsenergi idag, vilket ju är bra när jag ska träna dressyr :) Och han va verkligen fin idag! Lydig både fram och tillbaka, lugn och avslappnad men samtidigt alert.
Värme upp med ökningar/minskningar i både traven och galoppen, gjorde också en massa avbrott till skritt och halt som kändes bra, dock flyttar han alltid något steg hit eller dit i halten så det får vi jobba mer med! I galoppen får vi jobba mer med ökning-minskning-trav då han gärna gå ner till trav direkt efter ökningen (såklart är det för att jag håller om med skänklarna för dåligt). Annars är det inte så mycket annat som vi behöver jobba så mycket på, tror jag :) Gjorde ett par skänkelvikningar åt båda håll och det kändes också väldigt bra! Undan höger börjar det kännas riktigt bra nu, undan vänster är det inte riktigt så bra, men det blir bättre och bättre! :D




Sen hade jag lagt upp tre bommar med 15 m mellan på långsidan. För Tobbe som är d-ponny blev det fyra lite längre språng eller fem kortare. Red först ned fyra-fyra sen med fem-fem. Sen gjorde jag det lite svårare och red med fyra-fem och sex-fyra o.s.v. Och på andra långsidan fick han stutsa över det lilla, typ 20cm-hindret som stod där och han blev på riktigt bushumör och tog världens språng över! Och bockade lite lätt när jag bytte galopp och så, haha :) Bara bra att han tänder till lite - bättre tryck i galoppen! :) 


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0