Dagens ridpass.

Red alltså ut med tobbe idag. Jag trodde han skulle va jättepigg men det va han faktist inte! Han kändes lite "skvättig" i början, kollade på får som han ser typ varje dag och sådär :p Men han va ändå väldigt lugn! Drog inget i traven och va jättefin och avslappnad! :)
Sen gick jag upp på en åker och då taggade han till :p Men han fick skritta några meter innan jag fatta galopp så han höll så rätt så lugn och drog inte jättemycket :) Sen gick jag ner för en backe och vände och tog en åker upp igen, då fick han galoppera på lite och sen över på den första åkern igen så då blev det fart i honom :P Men efter några minuters skritt så va han lika lugn i traven igen som han va ibörjan :)
När jag kom hem igen, gick jag in på åkern och tänkte jobba bara lite med bommarna. Han bråkade inget i början, va jättefin och drog mot de små hindren och hoppade STORT över! Sen hoppade jag av och skulle ändra bommarna lite, sen satte jag mig upp igen och då bråkade han lite. Backade och gick emot skänkeln helt. fast jag hade ett spö med mig så jag klappade till han en gång på rumpan, lugnade ner honom och sen lyssnade han :)

Han va verkligen jättedukig och fin idag! Han har mycket bättre tryck i galoppen nu och det känns som att han vill hoppa och det är ju verkligen super! På tisdag är det hoppträning (tror jag?) och jag hoppas verkligen att mamma eller pappa kan skjutsa mig för nu va det länge sen vi tränade för tränare! Så jag är verkligen jättesugen nu ;)


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0