Gårdagens Ridpass

Igår va jag så trött så jag orkade inte skriva. Men nu har jag legat vaken sen fem (!!) så det är detsamma att jag börjar dagen ;)

Igår red jag som sagt på åkern, underlaget va bra! Tack vare min dåliga vana att sitta vid datorn för länge (denna gång var ursäkten väntan på bättre väder) så hann det bli mörkt. Men jag ställte fram två räcken och ett litet hinder två galoppsprång framför det ena räcket. Värmde upp han och så först och jag kände direkt att han va väldigt pigg! Men det gick bra ändå.
Värmde först upp lite med ett lågt kryss och det kändes bra och så. Så jag började lägga upp hindren lite och allt flöt på bra! Sen höjde jag fyra hål på det ena räcket (det utan litet hinder framför) och då höll jag för mycket så vi kom för nära och så tror jag Tobbe skvatt när det helt plötsligt va 2 dm högre! Så ett stopp där, tog det igen, jag höll ändå för mycket men Tobbe va duktig och hoppa ändå :) Nästa gång höll jag inte lika mycket så då fick vi ett jättefint språng! :)
Det andra räcket höjde jag upp till typ 110, vi kom perfekt in och fick ett superfint språng även där så jag nöjde mig :)
Han va ganska upphetsad så jag red i både trav och galopp på en volt tills han blev lugn och avblappnad igen.



Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0