Dagens ridpass.

Exando.

Slutade sent idag och då kommer jag hem runt fem, alltså har jag inte så förfärligt mycket tid innan det är läggdags! Så för att spara tid red jag Exando barbacka. Red honom lite nere på åkern. Sedan vi börjat ha dom inne på natten har han blivit jättedålig. Hostar, rosslar och orkar inte mycket.. :/ Måste verkligen fixa alger nu!
Ändå så var han ganska pigg och framåt! Verkade inte ha något emot att dra på lite i galoppen och skutta över de små hindren :) Dock hostar han någon gång ibland så han blir väldigt anfådd direkt.


Fina, underbara, snälla, vackra, fantastiska häst (L)



Tobbe.

Red även honom nere på åkern. Han hade ju vila igår så här va det mycket energi! :p Tänkte rida lite dressyr först och sen träna lite avstånd på bommar och småhinder. Men han hade så mycket energi och orkade verkligen inte koncentrera sig på dressyr så jag värmde bara upå honom och gick sen direkt på bommarna/småhindren.
Idag kändes det verkligen bra! Även om det är ganska svårt och "hoppa" i dressyrsadel.. :p Han va dock liiite pigg, även för hoppning. Sprang iväg direkt och ställde mig upp och lättade lite på handen :p
Iaf så satte jag upp ett räcke på långsidan till 1 m tror jag?, bara för att jag vet att jag blir lite ofokuserad på själva hindret, tänker bara på att det blivit högre. Men så kändes det inte idag, flöt verkligen på bra! :)
Avslutade med att trava. Tog dock ett tag och få honom lugn.. :p





Sötnosen (L)


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0