Resultat.

Dagen har varit sådär. Tobbe va inte på hopp-humör så vi tänker ta en break.

L:B.

Den rundan var nog den bästa. Fick iaf två stopp, båda va mitt fel. La han alldeles för stort på två ganska stora oxrar. Kombinationen kändes jättebra, så det är jag nöjd med :)


L:B tekna cup omgång 1.

Det kändes som att han inte hade någon lust att hoppa längre, kände redan när vi vände upp mot ett hinder att han försökte dra sig därifrån. Lyckades ändå få honom över alla hinder, dock kom vi för nära på a-hindret i kombinationen som va en oxer och han rev bakbommen, men hoppade iaf b-hindret :)
alltså 4 fel.


L:B tekna cup omgång 2.

Det flöt på bra till fyran som va en oxer, hade för dålig galopp och kom flr nära = stopp. Hade fortfarande för dålig galopp mot trippelbarren och där vägra vi ut oss. Tog den iaf en gång till och då gick det bra.

Han kändes verkligen inte alls på humör idag. Eller, han va pigg men han vill liksom inte hoppa. Sen började han se spöken i ridhuset också, så där kunde  jag inte va. (det konstiga va att jag märkte inget när vi värmde upp till första klassen, men sen blev det jobbigt).


Iaf så har vi bestämt oss för att inte hoppa på ett tag, eller iaf inte alls ofta. Vi är ju anmälda nästa helg till en lagtävling så dit åker vi iaf. Men istället för att hoppa lagklassen och en L:B ska jag efteranmäla till L:C och stryka mig i L:B. Vi ska liksom bara åka dit och känna att vi klarar det här utan problem, ge järnet och se till att det blir kul! :)
Efter det kommer jag rida mycket mer dressyr istället och vara mycket ute i skogen och klättra och springa och försöka få tillbaka viljan på något vis :) Och det där lät faktist inte så hemskt alls, ska faktist bli härligt på något vis. Och ta en liten paus från tävling och träning och bara ha det kul ett tag :)

Kommentarer
Postat av: Andrea

bli veckans blogg på andreablixt.blogg.se :D

2010-09-19 @ 10:08:28
URL: http://andreablixt.blogg.se/
Postat av: Emma

sv: Tack :)



Din blogg är också fin =)

2010-09-19 @ 14:24:34
URL: http://ponnyheart.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Svar. Kul att du tycker det! =D

2010-09-19 @ 15:20:02
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Emma

sv; nej tyvär :( har sköthäst men den växer jag ur om ett år typ..

2010-09-19 @ 16:04:04
URL: http://ponnyheart.blogg.se/
Postat av: Andrea

det är klart att jag vill ha bilderna :D adda min msn: [email protected] :)

2010-09-19 @ 18:06:44
URL: http://andreablixt.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0