Gårdagens hoppträning + ridpass

Hoppträningen gick jättebra! Tobbe va precis lagomt pigg; lyssnade bra, men drog ändå lite och ville iväg.
Först värmde vi bara upp på en volt och med en bom. Efter det hoppade vi några gånger på en oxer med vattenmatta under, som kändes bra. Sedan hoppade vi en linje på långsidan med 6 galoppsprång mellan räcke och oxer. Det gick också bra. Efter det hoppade vi en kombination med två galoppsprång och fortsatte sedan till en linje på böjt spår med 7 galoppsprång, som flöt på bra.
Och till sist satte vi ihop allt till en bana som låg mellan 1,00 - 1,10 m. Tog beslutet för sent in till den "raka" linjen, men annars flöt det på bra! Tog linjerna igen en gång till och då blev det bättre.
Tobbe tvekade inget, varken på höjden eller på tittiga hinder :)

Som jag sa, så var pappa med och filmade. Och han hade såklart glömt trycka på "paus"-knappen mellan jag hoppade, så det är ganska mycket film på typ gräs och sånt :p Men jag lägger ändå in två korta filmer.

Här hoppar vi lite lägre.




Och här är när jag hoppar de två linjerna sista gången.







Exando tränade jag ju lite dressyr med innan hoppträningen. Han va lite stel i början, men släppte jättebra efter ett litet tag! Jobbade en del på en volt och gjorde några övergångar och så gjorde jag några sidvärts också. På slutet sökte han sig neråt jättebra!


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0