Ojoj, dålig bloggning!

Vet inte hur länge sen det var jag skrev ett seriöst inlägg nu. Men jag ska försöka bättra mig!
I måndags blev hästarna skodda så då var jag bara ute och gick med dom. I tisdags tror jag jag jobbade med bommar med Tobbe och red ut med Exando (kommer inte ihåg riktigt).
I onsdags var mamma ute och gick med Exando och jag tränade dressyr med tobbe, som förövrigt kändes väldigt bra.
Sen på torsdag gick jag väldigt ont i magen. Åkte hem från skolan vid lunch och kom hem och la mig i soffan och sov bort hela kvällen. Sen var jag hemma hela fredagen också. Men mot kvällen när jag fått i mig lite mat, kände jag mig piggare. Och idag (lördag) är jag på topp igen ;)
Idag har vi också varit ner och tränat dressyr för Leena. Fick ett bra tips på hur jag ska tänka genom skänkelvikningarna och ridningen över huvud taget. Tobbe kändes lite stel och lite stark i början, men så småningom släppte det och jag slappnade av mer också.





Förra helgen umgicks jag med min kära vän Victoria. När jag var hos henne, tog jag några bilder på hennes hästar, hönor och katten! Här är några.


Den jättegulliga, men "lite" busiga c-ponnyn ;)




Victorias andra pålle, en fantastiskt snygg travare!





Hönor.






Och till sist, den söta lilla katten!




Nästa helg (16:e) ska jag tävla igen. Det blir första tävlingen utomhus, och jag ska hoppa L:C och L:B. Det ska självklart bli jätteroligt! Jag ska hoppträna på tisdag, så jag får hoppas att den härliga känslan vi haft de senaste veckorna,
fortfarande sitter i! :)
Efter det kan man väl säga att tävlingarna rullar på, jag ska försöka undvika att hoppa två helger i rad. Det funkar varken för mig eller Tobbe. Men just nu känns det som det kommer bli ett roligt år!




Imorgon är det 10 april, och för mig är det ingen vanlig dag. Jag fyller nämligen år!
Jag kommer ihåg, att när man var yngre, gick man och räknade in dagarna tills man fyllde år i säkert en månad innan. Och när dagen väl var där, gick man upp tidigare än vanligt och blev alltid så glad när det låg en massa paket på bordet.
I fjol kommer jag ihåg att jag inte tänkte på det förrän typ en vecka i förväg. I år har jag inte tänkt alls på det. Det flyter liksom på så fort med skolan och hästarna att jag inte tänker på sånt. Men självklart ska det bli jättekul ändå! :)


Nu avslutar jag inlägget med en bild på Victoria och "Giften".


Kommentarer
Postat av: Rebecca - VINN HANSBO SCHABRAK

Har ni fortfarande snö kvar :O?

2011-04-12 @ 09:57:06
URL: http://ridersjumping.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0