Planering

(Onödigt och lite tråkigt att läsa, men bra för mig och se planeringen och tankarna samlade i ord).


Om två veckor (1 maj), är det en regional tävling på hemmaklubben. Jag har inte riktigt kunnat bestämma mig vad jag ska tävla, så jag tänkte vänta tills efter gårdagens tävling. Nu har den alltså varit, och jag har bestämt mig för att hoppa L:B+5.

De senaste L:B vi hoppat, har det inte alls känts högt och Tobbe river så när som på aldrig. Så höjden känns inte som något problem alls.
Sen har vi ju fått ett stopp på vissa tävlingar. Men då är det jag som gör något misstag och jag tror inte att misstagen blir färre om jag fortsätter nöta på L:C/L:B.

Jag vill upp i klasserna, för det känns som jag inte utvecklas mer på den här höjden. Det känns säkert och bra. Så när det blir lite högre och banorna lite svårare, så kommer det krävas mer av mig och jag märker vad jag behöver träna mer på och sådär. Och om det inte går, så är det ju bara att gå ner tillbaka och träna på! Men det är nog bra och gå upp och testa iaf.

Så jag ska alltså hoppa L:B+5 den första maj. Känns riktigt spännande!
Först hade jag inte tänkt hoppa någon klass innan, då det var en L:B och jag har alltid tyckt att han varit mer taggad och framåt i första och sen lite trött och seg i andra. Men så såg jag att första klassen var en L:C, sedan en L:B och så L:B+5. Så jag ska anmäla mig till L:C och L:B+5. Då får jag hoppa en klass innan och känna hur han känns + att han får se hindren lite också. Sen får han vila ett tag när de hoppar L:B och sedan hoppar jag L:B+5. Det tror jag blir riktigt bra och jag ser verkligen fram emot det!



Kommentarer
Postat av: mollie

var med och tävla om en länkning på min blogg, inte svårare än att skriva "jag är med" på detta inlägg: http://molliejosefina.blogg.se/2011/april/vinn-en-lankning.html#comment :)

2011-04-20 @ 20:52:55
URL: http://molliejosefina.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0