Solen skiner som aldrig förr!




Hela förra veckan sken solen, och det har den gjort även de senaste dagarna! Helt underbart, verkligen! :)

I torsdags var en kompis och hennes mor här för att gratulera mig (och min bror), så hon följde med ut och red, som hon inte gjort på ca 1,5 år! Men det gick bra, vi gick ut en sväng och tog några galopper och så :)
När vi kom hem igen, tog jag några språng med Tobbe. Jag hade byggt upp en liten bana med två räcken och en trippelbarr. Värmde upp på lite lägre höjder innan jag satte upp dem på ca 1,05-1,10 m. Hade ett jättebra flyt och Tobbe hoppade super! Kom lite nära på trippelbarren en gång, men Tobbe tog bara i lite extra. Så det kändes jättebra :)

I fredags red jag ut på en långtur med Tobbe. Vi mötte upp Maja och Alma och red sedan hem till henne och fick oss lite saft. Sedan red vi runt en liten sväng, innan jag red hem tillbaka igen. På hemvägen galopperade jag ganska mycket med honom, lite konditionsträning helt enkelt. Och det tyckte han inte va fel! Riktigt pigg var (och är) han och drog och busade endel ;)

Igår (lördags) blev en shoppningdag! Pappa hade lovat mig det som present (fyllde ju år den tionde). Julia var också med och jag köpte riktigt mycket faktist! Så nu behöver jag inte handla på ett tag :)
Vi kom hem runt halv sex tror jag. Då packade jag upp allt och tog det lugnt ett tag, innan två små barn kom hit! Då ville de rida så jag gjorde iårdning Exando, så fick de skritta runt lite på honom :)
När de va nöjda, hoppade jag upp och red honom lite här hemma. Satte upp ett litet räcke och hade två bommar som jag jobbade lite med. Hade en riktigt bra rytm, men han slarvade och rev lite väl mycket. Men när jag höjde till strax över metern, touchade han lite bara, men hoppade upp sig bättre.

Även idag skiner solen och jag ska snart gå ut och sola! Sen skulle jag tro att små flickorna vill rida även idag och det ska de väl få :) Idag får de nog skritta fram Tobbe åt mig, så ska jag jobba honom på några bommar sen. Jag går antagligen ut med Exando en sväng också.



Lika glada, fast nu utan overaller och frusna kinder!

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0