Dagens ridning

Faktist så är jag till stor del klar med det jag skulle göra! Jag var inte alls säker på att  jag skulle hinna rida, men det gjorde jag :)

Red som sagt dressyr idag. Jobbade mest i trav med sidförande rörelser och med att han skulle bära sig lite bättre. Det känns att han blir mjukare, men han är fortfarande lite stel. Sidvärtsen funkade helt okej, tog inte vänsterskänkeln så bra, men åt höger gick han riktigt fint!
Tog lite galopp också, men bara lite eftersom det var blött på banan och vi red mycket galopp igår. Iaf så satte han under sig bättre och gjorde väldigt fina byten. Lyssnade bra för de små hjälperna också :)


Efter ridningen putsade jag sadlarna + tränset och packade ner allt. Dock ska jag försöka rensa ur lite, jag tror nämligen inte att allt detta får plats på den hyllan man får.. Men det ordnar sig väl :)


Kommentarer
Postat av: Av och med Maria & Pearl på ~ Hoppbloggen~

Hej!

Väldigt fin blogg du har!

Ska vi följa varann via bloglovin? :)



Min blogg handlar om vardagen med ett bestämt sto som jag tävlar hoppning med:)

2011-08-28 @ 12:10:41
URL: http://jumpingforlife.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0