Duktiga Tobbe!

Precis kommit in från en uppmuntrande dressyrpass på Tobbe! Lyckligtvis slutade det regna, så vi slapp bli blöta ;)

Började med och värma upp såklart. Han kändes redan från start väldigt mjuk och följsam. Tog lite galopp, gjorde
små volter, flyttade för vänsterskänkeln (vilket gick väldigt bra idag, himla kul och se framsteg!).

Sen "delade" jag L:B1an i olika moment liksom. Tränade först på uppridningen, hälsningen och det där och sedan den
bågen, vad den nu kallas :p Kändes direkt att jag inte hade honom nog mellan skänkel och hand. Så för att kunna
hålla om bättre med skänklarna släppte jag stigbyglarna. Jag kom ner i sadeln mycket bättre och kunde hålla om
med stadiga skänklar, vilket gjorde en väldig skillnad eftersom jag kom åt honom helt enkelt.

Allt flöt på väldigt bra då! Kunde använda sitsen till att ställa om i serpentinerna, göra ökningar och allt annat.
Stadigare vägar, bättre volter och fina halter. Dock blir han lite stressad när jag tar tyglarna efter ökad skritt,
så han springer in i galoppfattningen lite.

Annars ett allmänt bra och givande pass! Jag vet att jag måste jobba med min sits, även om den
blivit bättre än den varit.



Har tyvärr inga nya bilder..


Nu ska jag gå ut och ta ett pass på Exando. Klockan är nio, men det regnar iaf inte! Tar sedan in dom för natten
och själv ska jag nog hoppa i säng tidigare än vanligt :)


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0