Gårdagens hoppträning

Hoppade som sagt på gräs igår. Som uppvärmning red vi över två bommar med 20 m mellan, där vi skulle ha samma
takt hela tiden. Gjorde sedan samma sak fast den ena bommen blev ett hinder. Nyttigt och träna på, för att lära sig
vänta och lita på att det blir bra.

Sen hoppade vi lite trekombionation med ett räcke 6 galoppsrång innan. Kombinationen bestod av räcke-räcke-oxer
och ett galoppsprång mellan varje. Själva kombionationen var inget problem, däremot drar Tobbe väldigt mycket
till vänster. Automatiskt drar jag i högertygeln istället för att stärka upp på vänster tygeln och trycka till med vänster-
skänkeln. Så det fick jag mycket hjälp med och få bort, så nu vet jag hur jag ska jobba med det.

Sen hade vi lite olika linjer, som vi själva fick göra en bana av! Vi höjde upp lite när jag hoppade banan och då fick
vi ett mycket bättre flyt och Tobbe hoppade av stort när jag ville. Kändes allmänt bra och enkelt!

Sitter tyvärr vid fel dator och kan inte föra över filmen, men jag ska försöka få upp den någon dag framöver :)


Kommentarer
Postat av: Elin

SV: hahah ja jag har fått en foderhäst. Testa på att ha egen häst, så fåt vi se hur det blir sen :)

2011-08-18 @ 17:54:48
URL: http://elinlagervall.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0