Lördag

Skönt och va hemma nu, faktist. Och få gå ut i stallet själv och göra allt som ska göras! Det är nog något jag kommer sakna när vi flyttar till lillerud... Men det är ju mycket som kommer underlättas också så :)

Jag kom hem ganska sent igår, eftersom vi missade den tidigare bussen med ca tio minuter.. Men väl hemma möttes jag av en glad och busig ponny!! Ååh va härligt det va och pussa och snosa i pälsen! :')
Sprang in direkt och bytte kläder och gick ut för att rida lite. Hade tänkt rida ut, men det var redan ganska mörkt så jag tog ett litet pass på banan. Det kändes nästan lite ovant och sitta i en sadel igen, det var ju några dagar sen sist!

Iaf så ändes det att Tobbe inte blivit igenom riden riktigt för han va steeel! Mamma har ju mest ridit ut och inte begärt något av honom (som också är säkrast att hon inte gör), så han slipper ju undan och böjer lite på nacken utan att jobba med bakbenen.
Men jag red honom lite mjukare iaf, sen tog vi några skutt på ett litet hinder. Mycket energi hade han och hoppade upp sig riktigt bra och verkligen sög tag i hindret! Så jag höjde mer och mer och avslutade med två kanonsprång på ca 110. Gud va fint han hoppade!! Ska bli så roligt och börja träna igen :)




Idag blir det mycket packa och fix med papper och sånt. Mamma har hjälpt mig endel med passet och allt det där. Sen ska vi rida också, men först kanske jag följer med mamma till Torsby en sväng.



Snart ser det väl ut såhär igen... Men nu kommer man ju ha ett ridhus och rida i!! :D

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0