Dressyren

Måste bara säga vilket ruskigt jävla väder det varit idag! Blåst som tusan och regnat på det, inte niice!
Men vi tog oss till Sörmon iaf, där jag skulle träna dressyr för Leena då. Det gick väl bra och det kändes verkligen
hur mycket det finns att förbättra hela tiden och hur nyttigt och lärorikt det är att ta lektion sådär. Leena är riktigt
bra och man känner verkligen skillnad. Himla kul!

Iaf så jobbade vi först med att få honom mer eftergiven. Jag har ju blivit ganska van att ge eftergift så fort han
böjer sig i princip, men nu ska jag istället hålla kvar innerhanden så stadigt som möjligt tills Tobbe själv ger eftergiften.
När jag hittar det kan jag börjar mjukna lite mer i inner. Sen måste jag också bli mycket mer stadig i hela sitsen,
armarna och benen. Det blir lätt lite "fladdrigt", kanske p.g.a. att han är så skumpig, men det måste jag jobba på vilket som.
Och verkligen att jag kommer under med benen. Det är rätt svårt att komma åt, eftersom jag är ganska lång, men
det är väl bara att kämpa på.

Sen tränade vi på sidvärts också. Flyttade då en bit på diagonalen, för att sen räta ut rätt upp mot kortsidan och
flytta igen. Det var ett bra sätt och eftersom vi har ett så stor ridhus här på Lillerud så är ju det super!

Verkligen ett givande ridpass, både jag och Tobbe va trötta efteråt. Men jag känner mig taggad nu till och fortsätta
träna på egen hand och förhoppningsvis kunna ta några fler träningar framöver.


Bild från Leena-träning förr-förra sommaren måste
det bli? Såg inte helt fel ut med sommar..

annars har jag ju också helgjour nu, så vid fyra tog vi (jag och en tjej till) in alla hästar som stod ute. Och de var
ca 18 stycken som ville in. Och jag kan ju säga att det är lerigt nu och det är en bit att gå när man ska hämta de
längst bort.. Och när de väl är inne ska det bytas täcken samt hängas på tork nu när det är så blött. Jag valde
helt enkelt fel helg att ha jour på.. Fast det var inte många boxar som skulle mockas, så det var ju bra iaf :)


Har verkligen dåligt med bilder nu, ska försöka ta några under jullovet iaf!

Imorgon ska jag upp vid halv sex för att få lite mat i mig innan jag ska ner och fodra, byta täcken, släppa ut, mocka
och sopa och bla bla bla. Känns som det kommer bli en lång morgon?.. Jaja. Klockan tio är det KM i hoppning
i ridhuset, så jag tänkte kika lite på det. Jag blev lite sugen och va med själv men man var tvungen att vara medlem
och det har jag ingen ork till att fixa med. Så nej. Det blir hoppträning igen nu på tisdag som jag ser fram emot
istället! Dock sista innan jullovet och det är ju mindre kul. Men jullov trots allt och det ska bli sköönt! Även om jag
kommer sakna alla roliga människor som delar mina dagar här.

Nej, nu blev det sådär mycket text igen.. haha hoppas ni står ut.


Avslutar med en bild från Globen. Det här var nog det mest spännande tävlingen, agria-rundan tror jag den hette?
Nina Fagerström är det på bilden som gjorde en felfri och riktigt riktigt snabb runda. Men sen kom siste ryttaren
in, (kommer inte ihåg vem) och gör värsta svängen, blir felfri och vinner. Riktigt tufft pch modigt av både häst och ryttare!

Kommentarer
Postat av: E L I N

fina bilder :)

2011-12-03 @ 20:21:21
URL: http://elinlagervall.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0