Dressyrträning!

Bloggningen har väl varit sådär den här veckan, eller va säger ni? Men jag har faktist varit mer trött än vanligt och
därför har jag gått och lagt mig tidigt!
Idag är det fredag igen och det är v.48, vilket betyder att jag har helgjour denna helgen. Sådär kul, men helt okej
faktist. Det blir en del tid över som jag kan ägna åt Tobbe. Så det enda negativa, men som faktist väger upp det
positiva, är att jag måste ta mina grejer och flytta till ett annat hus. Mycket jobbigare än det låter, så jag ska se till
och få ett helgboende så fort som möjligt! Egentligen är det inte så brottom nu när vi går på jullov om två veckor,
men när tävlingarna börjar igen skulle jag göra mycket för ett ensamrum på ett helgboende..

Iaf, imorgon blir det alltså stallet vid sex för att fodra, släppa ut, mocka och sopa. Tobbe får dock stanna inne, vi
ska nämligen åka iväg och träna dressyr! Inte alls långt bort och vi har tid vid halv elva. Tränar för Leena som är
jätteduktig och det ska bli så grymt kul! Vet inte hur länge sen det var jag tränade för tränare, så det blir roligt
och se om hon tycker sig se någon förändring ;)

Så både igår och idag blev det dressyrträning i ridhuset. Idag var det snäppet bättre, han var riktigt fin! Jag kom
åt honom och fick igenom honom, dock rinner han iväg lite för mig när jag tappar yttertygeln, men när jag får
ordning på den så går det finfint!
Flyttade honom endel för skänkeln samt gjorde övergångar och tempoväxlingar för att få honom mer vaken för
hjälperna och trampa under sig bättre. Red i en timme ungefär och som sagt kländes det riktigt bra idag, så jag
ser fram emot morgondagen!


Idag på rid- och körkursen som vi har som sista lektion på fredagar, hade min grupp ridning. Jag fick rida skolans
äldsta (tror jag) häst, haha. Nej, han va ganska söt faktist! Men lite stel så det var inte bara att åka med inte.
Med annat ord, lärorikt! Fick tips om hur jag skulle förbättra min sits vilket alltid uppskattas. Försöker tänka på den
så mycket som möjligt faktist.

För övrigt har det varit lite halvt storm här i några dagar. Men samtidigt så har de satt upp två lyktstolpar
vid hagarna, så vi ser något. Det är seriöst kolsvart på både morgon och eftermiddag och det är lite synd om oss
som har hagarna längst bort.. Iaf så har hästarna varit tvugna och stå inne endel medans de satte upp dom. Så
"stormen" gjorde inte så mycket trots allt. Förutom att min vattentunna blåste bort.

Nej, nu ska jag sluta skriva och gå ner och ha lite jour. Sen ska jag duscha och gå och lägga mig, sjukt trött nu!



Finns ingen finare, bättre eller mysigare ponny!

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0