Dagens Ridpass

Red alltså ut med Tobbe idag. Han var lat och väldigt seg idag!! HAHA jag skoja bara ;) Självklart va han pigg och väääldigt sprallig! Det verkade stå spöken bakom varje träd, åtminstonde tills jag började trava :p
Tränade på att öka och minska, med så små hjälper som möjligt. Framåt funkade bra, men när jag minskade slängde han lite med huvudet utan att egentligen bromsa upp, så jag fick göra halvhalter så han lyssnade.
Sen gjorde jag samma sak i galopp och då hade han blivit typ galen! Så han tyckte jag var jobbig som inte lät honom springa iväg! Sen vägrade han fatta höger galopp ur skritt. Vet inte varför han gör så ibland, men antagligen är han så pigg bara :p Fick honom iaf tillslut att göra det och då lyssnade han bättre sen :)

Mötte en två bilar på vägen hem. Första backade han för och försökte liksom ta sig därifrån. När andra bilen kom, tryckte jag till honom med skänklarna när den åkte förbi, och då backade han inte utan fortsatte bara. Som om han tyckte att det kändes tryggare när jag "pushade på" lite. Så kanske är det det jag behöver göra? Får fortsätta och se hur han tycker om det ;)


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0