Ridpass nr 2

Tobbe.

Tränade lite dressyr med honom. Som sagt så hade morfar plogat av planen, men självklart så hade brorsan parkerat massa bilar ivägen, så det blev inte så stort ändå -.- Fast mamma kom ut och flyttade en, så det gick rätt bra ändå :)
Han va mjuk och fin som vanligt! Värmde upp med och bara trava runt och samma i galoppen. Tänkte också på att ha bra tempo och tryck i gångarterna, och det tyckte jag jag fick till :)
Sen gjorde jag lite öppna och sluta och sidvärts. Sidvärtsen funkade bra! HAde med spöt och han lyssnar mycket bättre då :)
Sen jobbade jag en del med galoppen. Gjorde massa byten, förvänd galopp, ökningar osv. Galoppen funkade bra över lag; jag har en riktigt duktig ponny! :)


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0