Ridpass

Toblerone.

Som sagt körde jag ett hårt pass idag. Började med och klättra uppför, i den brantaste backen häromkring typ :P De hade åkt skoter där, så det gjorde det lite lättare. Backen är rätt brant och lång, så det är perfekt träning!
Sen är det ju nästan bara nerför på hemvägen, så det blev bara lite trav. Men jag kände ändå hur han drog och ville iväg. Så därför red jag lite här hemma.
Började över bommarna. Han var med på noterna och lyssnade bra, tills jag samlade upp ännu lite till. Då blev det jobbigt och han svarade med några bakuter :p 
Sen "växlade" jag lite mellan alla gångarter och det funkade bra! Han är verkligen mjuk och fin nu, formar sig utan nästan något och det är nog tack vara mindre händer från min sida :) 
Han protesterade lite i skänkelvikningarna, men gjorde några riktigt fina galoppbyten! Så härligt :)

Efter passet var både jag och han svettiga - mina vader skakade efter att ha stått upp så mycket :p Och Tobbe va svettig hela han :) 
Exando fick vara ute i hagen under tiden, jag gjorde en "snabblagning" som funkar åt honom :)

 

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0