Blandade resultat

Hemkommen för ett tag sedan med en trött Tobbe och en ganska nöjd ryttare.

För det första så kan jag säga att Tobbe var ovanligt lugn idag. Stod helt stilla (åt hö visserligen) när jag gjorde iårdning
och gick in i transporten utan något som helst töl, cool-lugn hela tiden. Det är ju lite konsitigt, han brukar allt bli lite på
spänn när vi ska ut och åka. Men jag tänkte inte mer på det utan såg det som en posetiv sak att han är lugn.

Väl framme stod han typ och sov i transporten, då hittade jag även ett konstigt "sår" som satt nästan inuti näsan. Det
såg inte ut som ett vanligt sår, utan det var som om han skrapat upp sig eller något. Orange-aktig färg på det.. Helkonstigt!

L:B

Kändes fin på framridningen, han kom igång i galoppen och verkade mycket piggare redan nu.
Framhoppningen gick också bra, inga problem.
Inne på banan fick vi ett väldigt bra flyt! Inge problem med avstånd eller kombination. Sen var sjuan en trippelbarr, där
jag försökte trycka av honom alldeles för stort. Men Tobbe va snäll och duktigt och tog ett extra och hoppade ändå :)
Dock fick jag hjärnsläpp och tryckte inte på även fast vi tappat mycket galopp, så vi kom nära även på nästa hinder.
Omhoppningen blev sådär. Svängde med för mycket tygel och kom för nära på ett par där jag tappade mycket tid.
Men kombinationen blev jättebra och förutom de där missarna i omhoppningen är jag nöjd med rundan! Så alltså
dubbelnolla och en fjärde plats!
Alltid kul och bli placerad :)



L:A Debut

Riktigt nervös inför debuten. Trekombination fanns med bl.a.

Red inte fram så länge, utan satte tryck i galoppen bara. På framhoppningen kändes det väldigt bra! Inte alls så högt
som jag väntat mig och vi gjorde två supersprång på oxern.

Inne på banan kom vi bra på ettan, sen hände något på tvåan som han rev (vet inte varför). Men det spelar ingen roll
tycker jag. Trean var en ganska stor oxer och vi kom lite för stort in och fick ett stopp där. Kanske blev han osäker när
han rev tvåan eller så var jag inte nog stark med benen. Tog det igen och ytterligare ett stopp. Fick honom inte över
helt enkelt.

Utesluten i debuten alltså, men jag är ändå ganska nöjd. Jag hade inga förhoppningar alls och som sagt fick vi fina
språng på framhoppningen. Lite tråkigt såklart att vi inte kom längre, men Tobbe hade ju varit lite trött också. Sen kanske
jag tog det för lugnt när det gick så bra innan. Det kan också vara en orsak. Höjden känns inte så svår iaf :)


Slänger upp en bild som snälla --->Victoria<--- tagit :)



ser ut som en riktigt bitch haha. Men rosetten matchade riktigt bra till kavajen, eller hur? :D


Kommentarer
Postat av: Tuva

Åh vad roligt!! :D

GRATTIS!!! Till LA: Äh shit da same, det kan inte alltid gå bra, right? ;D

Gilla bilden enormt, haha XD



Vill du vara med i min tävling jag har på bloggen?

Du ska skicka in en bild, fotad eller ritad, som har med hoppning att göra till: [email protected]

Jag väljer en vinnare när minst 10 är med. Vinnaren får en länk och en intervju publicerat på min blogg.



Hur du gör och med info om tävlingen finns här:

http://tuvat.blogg.se/2011/july/tavling.html



Hoppas du vill vara med! :)

2011-07-24 @ 20:04:09
URL: http://tuvat.blogg.se/
Postat av: sanna

du kan du skicka en kommentar då designen är uppe på testbloggen? :D Kram

2011-07-24 @ 22:00:31
URL: http://sasasanna.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0