Dagens Ridpass

Det blev en varm dag idag, så jag kunde inte göra annat än att vänta med ridningen tills det svalnat lite.

Med Tobbe blev det alltså ett dressyrpass. I början kändes han väldigt mjuk och fin, men satte inte under sig så bra
i galoppen. Så där jobbade vi på mindre volter, gjorde lite galoppombyten och så.

Sen tränade vi en hel del på sidvärts. Han flyttar bättre, men jag måste verkligen hålla stadigt på yttern så han inte
flyter iväg!! Så frustrerande när jag vet vad jag måste göra, men ändå inte gör det varje gång. Avslutade
i alla fall med några helt okej åt båda hållen :)

Sen gjorde vi också lite förvänd galopp, eftersom det är med i LättA1 pogramet. Men det har vi inga problem med så
vi gjorde ett par bara.

Gjorde lite andra moment från pogramen vi ska rida i helgen, som tex rygga, ökad skritt, mellan trav/galopp osv.
Alltihop kändes bra, Tobbe var duktig!

Avslutade med den lilla "läxan" jag fick av Thomas när vi tränade igår. Som alltså är att rida över en bom och hitta
ett framåtläge. Inte för att skryta, men jag är grym på att pricka en bom rätt. Dock blir det skillnad när det blir hinder
och det ska jag alltså försöka få bort genom den här övningen. Och jag kommer också (förhoppningsvis) få lättare
att ta ett beslut om när vi ska hoppa av tidigare, samt hitta fler framåtlägen. Superbra! :)


En pigg och taggad Tobbe inför ett ridpass:






Men tar man fram godis blir han plötsligt mycket gladare!






Efter ridpasset; svettig, trött men lika söt ändå!


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0