Dagens Ridpass

Exando fick sig alltså ett styrkepass idag. Värmde upp och ställde igenom helt så han håller sig mjuk och fin!
Sen började vi hoppa 9-stutsen, vilket var väldigt jobbigt såklart. Han ökade farten mer och mer, som om han ville
bli klar så fort som möjligt haha. Hoppade iaf fyra gånger om så lite mjölksyra lär han ha fått :)

Med Tobbe hade jag ju tänkt ett konditionspass, men när jag gjorde honom iårdning och när vi skrittade iväg kändes
han trött och seg. Vilket är ovanligt för och va Tobbe som aldrig står still om man inte sitter på! Jag tänkte att det kanske
beror på såren han fått av bromsar/flugor/mygg. Hittade ett till idag, som såg lite läskigt ut. Som ett hål rakt in. Inte
så djupt direkt, men ändå. Fast ont hade han inte, det kliade bara. Så jag gjorde rent med vatten först och sen sprayade
jag på sårspray och lite hästsalva runt om. Såg bättre ut redan efter ridturen!

Iaf så tänkte jag att det nog inte är så bra och köra hårt med honom om han inte är helt 100. Så vi tog en kortare tur.
Men när jag vände hem så insåg jag att han nog mest lurat mig, för då fanns det minsann spring i benen! Jaja,
man ska väl ta det säkra för det osäkra!



Tyvärr kan jag inte bjuda på nya bilder. Mamma har kameran och hon är i Norge tills på söndag... Suck.


Kommentarer
Postat av: sanna - hästblogg!

http://sasasanna.blogg.se/2011/july/fragestund.html#comment



va med på min frågestund?:D Kram



ps: hur går det med designinen? :D

2011-07-22 @ 14:02:13
URL: http://sasasanna.blogg.se/
Postat av: Tuva

Hahaha, vilken luris! xD

2011-07-22 @ 14:21:15
URL: http://tuvat.blogg.se/
Postat av: Felicia - Stall Viggeby

Gud vad söta ponnyer du har! :D och förresten, flughuvan på bilden, tycker du den är bra? :)

2011-07-22 @ 23:34:09
URL: http://stallviggeby.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0