Dressyrpass klart

Japp, det blev ett dressyrpass med en pigg Tobbe idag. Började med och värma upp på volter, både stora och små,
tempoväxlingar, övergångar osv. Som sagt så var han lite väl pigg och sprang iväg lite för mig, men bara han fick
ur sig lite energi så blev det bättre. Och då blev det riktigt bra! Fin och stadig i formen, lyssnade för hjälperna.
Efter uppvärmingen gjorde vi endel moment som är med i dressyrpogrammen vi ska rida framöver. Skänkelvikningarna
kändes faktist ganska bra, även förvänd galopp och jag tycker att halterna är bättre nu! Kände också på att rygga,
vilket fungerade bra efter ett par gånger.

Han fick jobba på ordentligt, i nästan en timme (skrittpauser inräknade) och jag tyckte jag kom åt honom. men energi
hade han kvar iaf. Lät honom galoppera på en liten skogsväg och det gjorde han mer än gärna haha! ;)


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0