Lite tävlingsplanering

Drar lite snabbt de tävlingar jag tänker åka på framöver.

Först ska vi nu till helgen till Karlstad. Det är ett tre-dagars meeting men jag är bara med på söndag och kommer
hoppa L:B A:0/A:0 och så kommer vi debutera L:A med bedömning A:0/A:0. Såklart jättenervös, men höjden har inte kännts
som ett problem de senaste tävlingarna och jag tycker att vi känner oss redo. Har inga förhoppningar alls, kanske går
det inte över huvud taget men då har vi provat på och vet att vi måste träna mer och på vad.
Jag tyckte också att det passade bra då både L:Bn och L:An är A:0/A:0 som går ganska fort och Tobbe kommer ha
gott om krafter.
Som det ser ut nu, så kommer tävlingen flyttas inomhus då det regnar och ska enligt yr.no regna hela helgen.


Foto: Andrea Blixt.
Vi hoppade L:C+5 och L:B i början av året där. Två av våra bästa rundor nånsin!



Sen blir det ett dressyrmeeting hemmaklubben. Vi kommer rida L:B1 och L:B2 på lördag och L:B2 & L:A1
söndag. L:A i dressyr är ju inga problem för min dressyrstjärna till ponny, men piloten har desto större problem ;)
Men jag vill ändå prova och det vi antagligen kommer ha problem med är ju skänkelvikningarna. Men vad skadar det
att prova? Tobbe har alltid varit extra fin på tävling då det verkligen gäller, så vi ser det som en spännande grej!



Nästa tävling blir veckan efter dressyrmeetinget. Då är det ännu ett meeting, den så kallade ponnypokalen som färjestad
annordnar. Ett speciellt meeting med hoppning på lördagen och dressyr på söndagen! Det passade väldigt bra, då det är
ett lokalt meeting och jag vill hoppa ett par lägre klasser efter L:A-debuten, så Tobbe inte ska känna sig pressad. Så
det ska bli roligt att få gå ut och bara hoppa och ge järnet! Och jag vet att Tobbe tycker det är roligt också! :)
Sen är det som sagt dressyr på söndagen och vi kommer antagligen rida L:C1 & L:B1. Ska bli riktigt roligt!


Vi var på ponnypokalen även förra året, då gjorde vi vår första dressyrstart; L:C1 med 69,259 %



Sedan är det ingen tävling som jag verkligen vill på, men antagligen åker vi på en regional hopptävling och hoppar
L:B och L:A (kanske bara L:A då det är en A1:a, får se hur debuten går/gick först).

Kommentarer
Postat av: jessica

åh så fina ni är!! :D lycka till med allt :)

2011-07-18 @ 19:39:37
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/
Postat av: fridan

kul att debutera en svårare klass! härlig färg på pålle :D



sv: tack :D kul att du gillar dom :)

2011-07-19 @ 14:14:46
URL: http://kaloescha.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0